GRADUATE POSITION IN VENEZUELA

Main Article Content

Aura Castro P.

Abstract

 This paper purpose is to present an overview about position the graduate in Venezuela, from the last five years; its development has been based on  dissertations of recognized writers as Morles, Navarro and Cordova, among  others, as well as inter-on experience and insights of the author, as product of a  pedagogical experience on certain level of Venezuelan universities, such as the  Experimental Libertador Pedagogical University, Universidad Santa María,  propitiating to visualize a fairly accurate view of reality, referring to graduate:  its precarious relation with problems, demands and social needs;  presence of  closed subjects, without association with each other nor any project or research  line ,limiting research aimed to achievement of the thesis; tutors with deficiencies of knowledge, skills, attitudes and time for complying his  responsibility of his advisory role; obstacles for attending events and perform  publications; absence of lines and research centers. Presenting as final  reflections, that the country's challenges require studies of fourth level, aligned  to a new organization, to overcome their problems and contribute to national  scientific, humanistic, technological and national social development.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Section

FORO CIENTÍFICO–TECNOLÓGICO Y DE INNOVACIÓN

Author Biography

Aura Castro P., Instituto Universitario de Tecnología “General Pedro María Freites “(IUTEP).

 Farmacéutica, Magíster en Educación Mención Educación  Superior, Doctora en Ciencias de la Educación Mención Investigación.  Profesora Titular de la Universidad Pedagógica Experimental Libertador  (UPEL), Premio Promoción a la Investigación (PPI- Nivel 1). Docente  en la  Universidad Nacional Experimental Politécnica de la Fuerza Armada Nacional Bolivariana (UNEFA), de los Institutos Universitarios Militar de Comunicaciones y Electrónica de la Fuerza Armada Nacional, de Tecnología  “Elías Calixto Pompa”. Coordinadora del Centro de Investigaciones CISIMAR,  del Centro de Documentación CEDISIMAR y del Núcleo de Investigaciones y  Grupo Ecológico de Educación Ambiental “Alejandro Humboldt”, en la UPEL,  Instituto Pedagógico de Miranda “José Manuel Siso Martínez”. Autora de  manuales y guías en el área investigativa y diseños curriculares.  Autora-editora  de la Revista Ecosfera, autora del libro Educación Ambiental. Administra la  página web: www.academicosweb.ve.tc. Arbitro de revistas científicas de  diferentes instituciones. Actualmente se desempeña como  Directora del  Instituto Universitario de Tecnología General “Pedro María Freites” (IUTEP)  de Barcelona, Directora de las empresas Académicos Soluciones Científicas y  Tecnológicas, c. a. y Pirincho´s Productions, c. a. Guionista, directora de  televisión. Ha dictado cursos de elaboración de guiones para  radio.